Parking Motosikal di Q Sentral

10:37 AM

Untuk entri kali ini, aku cuba cerita pula dekat mana nak parking motosikal di bangunan Q sentral. Iaitu bangunan yang berdekatan dengan KL sentral.

Parking Motosikal Di Q Sentral

Buat masa sekarang ni, aku telah berpindah ofis dari Subang ke Q sentral untuk sementara waktu. Pada mulanya agak sukar aku nak cari parking motosikal kat sini. Sebab semuanya parking di luar bangunan.

Parking Motosikal di Q Sentral berhadapan Muzium Negara
Mula-mula aku datang ke sini, aku pun park motor di luar seperti kebanyakan motor yang ada di sini. Berhadapan dengan Muzium Negara.

Nak dijadikan cerita, aku disaman. Silap, motor aku disaman oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

Kejadian kena saman ni memang boleh membuatkan hidup aku jadi tak keruan. Mana kan tidak, sebelum ni motor aku pernah dirantai dan disaman di KLIA.

Kali ini, aku terpaksa mencari parking yang betul-betul disediakan oleh pihak bangunan Q Sentral untuk motosikal..

Caj Bayaran Parking Motosikal Di Q Sentral

Mula-mula memang aku tak jumpa dekat mana nak letak motor. Jadi, aku hanya ikut arahan papan tanda motosikal yang ada terpampang untuk pelawat sebelum masuk ke kawasan parking kereta bangunan Q Sentral.
Parking Motosikal Bawah Tanah di Bangunan Q Sentral
Aku ikut sahaja papan tanda motosikal sampai ke bahagian paling bawah bangunan. Iaitu di tingkat B2 atau pun Basement 2.

Memang ada satu kawasan untuk parking motosikal. Dan memang selamat untuk park motor disini. Dilengkapi dengan kamera CCTV.

Caj bayaran parking motosikal di sini adalah RM2 untuk sekali masuk. Ok. Baru lah lega rasanya bila ada kawasan parking motosikal. Boleh fokus untuk bekerja dengan tenang. Tenang is Good.

You Might Also Like

0 comments