Pertama Kali Masuk Tender Lelongan Barang Kemas di Ar Rahnu Xchange TTDI Groove

4:48 PM


Salam Jumaat Penghulu bagi segala hari. Sempena di hari yang baik ini kita memperbanyakkan selawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Aminn...

 Ar Rahnu Xchange TTDI Groove


Ar Rahnu Xchange Kajang
Cerita hari ini berlaku di Ar Rahnu Xchange Cawangan TTDI Groove Kajang. Almaklum lah selepas berpoya-poya di MAPS Ipoh tempoh hari, kewangan peribadi menjadi kurang. Tambah pula aku perlukan sedikit modal. :-) 

Pajak Barang Kemas di Ar Rahnu Xchange

Aku pergi menggadaikan sedikit barang kemas yang ada. Tak banyak. Cuma ada 2 bentuk cincin belah rotan. Actually, barang kemas ni dah banyak kali keluar masuk kat ar rahnu sini. Akak yang jaga kaunter tu pun dah biasa tengok muka aku ni. Haha.. 
Borang Surat Akuan Gadaian
Surat Akuan Gadaian

Sebelum apa-apa, kena isi borang surat akuan gadaian terlebih dahulu. Kemudian barang kemas akan melalui proses uji ketulenan emas.

Setelah ditimbang dan dikira, aku dapat RM600 untuk 2 bentuk cincin emas. Upah simpan pula sebanyak RM43.63 selama 6 bulan.

Kemudian, aku pun mula melangkah untuk keluar. Tiba-tiba pak guard tegur tak nak masuk lelongan barang kemas?

Hurmmm... sambil menggaru di kepala yang tak berapa nak gatal.

Gambar Lelongan Barang Kemas di Ar Rahnu Xchange TTDI

Lelongan Barang Kemas di Ar Rahnu Xchange
Kebetulan pula, hari ni adalah hari terakhir lelongan. Tak salah untuk mencuba kan..

Harga Rezab & Harga Semasa Barang Kemas
Lelongan barang kemas ni telah bermula dari 26 November 2018 sehingga 30 November 2018. Masih adakah harapan untuk menang? Huhu..

Tender Lelongan Barang Kemas 

Harga borang tender lelongan barang kemas di sini adalah sebanyak RM5 untuk sekeping. So, kalau nak bid 10 item, kena beli 10 borang tender.

Contoh Borang Permohonan Tender Lelongan
Modal aku pun tak berapa nak ada. Jadi aku beli 2 borang tender sahaja yang berjumlah RM10. Pastikan semua maklumat yang diisi dengan betul. Setelah selesai, masukkan borang tender di dalam kotak yang disediakan.

So, tunggu je lah keputusan pemenang pada hari Isnin atau Selasa minggu hadapan. Itu sahaja cerita aku yang pertama kali masuk tender lelongan barang kemas di Ar Rahnu Xchange TTDI Groove.

You Might Also Like

0 comments